Als non-profit is fondsenwerving minstens even belangrijk als marketing, en hoe groter het subsidie-aandeel in de omzet, hoe belangrijker. Zijn de teksten van jouw aanvraag money makers?
Jij schrijft je teksten zelf, ik denk en kijk met je mee. Voor schrijvers die dat punt bereiken dat ze door de woorden het verhaal niet meer zien.
Hoe scoort jouw tekst?
- Is je verhaal concreet, kan ik er moeiteloos een filmpje bij zien in mijn hoofd? Of staat je tekst vol met containerbegrippen; begrippen die mooi en belangrijk klinken, maar bij nader beschouwing niet echt iets betekenen of juist verschillende dingen tegelijk kunnen betekenen?
- Heb je de waarde en kracht van je project helder en inzichtelijk gemaakt? Staat die op zichzelf? Als een huis? Of heb je die waarde proberen te benadrukken met versterkende, mooi makende en belangrijke bijvoeglijk naamwoorden en bijwoorden waarmee je per ongeluk je boodschap verzwakt?
- Is de structuur van je aanvraag slim opgebouwd? Wordt de lezer stap voor stap meegenomen naar een onvermijdelijke eindconclusie, namelijk dat jullie project goed geld waard is?
- Is je verhaal alleen leesbaar voor ingewijden in jullie specifieke kunsten of idealen? Of kunnen alle lezers van de beoordelingscommissie het moeiteloos begrijpen?
- En ken jij het verschil? Zo ja, dan heb je een voorsprong. Het is heel gebruikelijk dat mensen zo diep in hun vak duiken dat ze vergeten welke taal ze daarvoor spraken.
En zo heb ik nog meer wat vragen die helpen om van jouw aanvraag een money maker te maken. Gebruik gerust deze pagina om je teksten te verbeteren, het is geen geheime kennis, elke goede marketeer of fondsenwerver heeft ze in haar rugzak. En neem contact op als je merkt dat je een extern oog in je schrijfproces erbij zou willen hebben.
Hieronder lees je over meer Zakelijke Zaken die ik kan co-creëren en Zakelijke rollen die ik kan spelen. Maar verras me gerust en bedenk iets anders waarmee ik van nut kan zijn voor jullie organisatie!